8.11.08

Rainbow

قوس قزح صورته امس في طريق الشط
المنظر كان مش عادي خصوصا انه قوس كامل






22 comments:

on the edge said...

WOW !!!! I thought I had the rainbow market for here in Tagura covered but this one is really fantastic !!!! Thanks for sharing , loved it .

on the edge said...

I loved your rainbow so much that I posted it on my blog with a link back to your blog . I hope that was ok . I really love this video .Great job !!!

Rose Bud said...

Very nice Video. Masha Allah

Nasimlibya `√ said...

مش عادي حلو بالمرة غير الطريق دوشة بس بس :)
لا بجد النظر والجو كان في غاية الروعة نهنيك علي الادراج

on the edge said...

Here are several comments I received from your fabulous video Libyano ....

Serena has left a new comment on your post "Tagura Land Of The Rainbows":

Beautiful! I love rainbows!

AND THEN THIS ONE :

Rose Bud has left a new comment on your post "Tagura Land Of The Rainbows":

Subhan Allah. It looks like a perfectly formed rainbow with a defined beginning and end! Nice shot!

ho said...

On the edge
Thank you for posting this video in your blog
I will post pics of the rainbow for you:)
By the way my mom is from Tajoura and I know it really well so I am sorry I got more access to Tajoura "wonders" than you :)

Rose Bud
thank you , it was really amazing especially one part of the rainbow was in the sea

Nasim Libya
شكرا ليك ومعليشي عالدوشة الله غالب السيارت جري في الطريق حتي ما قدرتش نقص للجيهة التانية

Unknown said...

يعطيك الصحة.

Ruwida Ashour said...

more than wonderful soot really ...i loved the new lokk of ur blog

Hiba said...

:)
i love it :)
lucky you

Good Girl said...

Hi:

Veeeeeeeeery beautiful really.Well done.

GG

Anonymous said...

Oooo pretty...I havn't seen a rainbow in AGES!!!
Fe Aman Allah

on the edge said...

Happy Eid !! Any pictures of the slaughter ? LOL ! Hope it was a good one !

Hayam said...

حلو المنظر يابختك شفته

holyday said...

salam
so beautiful
thanks
ur sister
girl from another time

Anonymous said...

امممممممممم

توة شنو بنقول والله إنت محظوظ اللي شفته ليه هلبة مطلعش في طرابلس نتفكر زمان من نشوفه نقول لماما نبي نمسه تقولي لالالا هذا بعيد نقولله نركب سلوم تقولي لا حي عليك يصكك زي الضي
آه فكرتني بأيام ياحسرة

المهم نبي نزيد معلومةارسطو كان يعتقد إنه تكون من انعكاس لأشعة الشمس بواسطة المطر وهذا خطأ

بس دورت ولقيت المعلومات الثانية هادي جبتها هنا


ضوء الشمس أو الضوء العادي الأبيض, هو مزيج من جميع الألوان, وعندما يصطدم الضوء بحرف مرآة أو فقاعة صابون ، يتكسر اللون الأبيض إلى عدة ألوان هي ( الأحمر , البرتقالي , الأصفر, الأخضر , الأزرق , النيلي و البنفسجي ).



وإن أي جسم يستطيع تكسير الضوء بهذا الشكل يدعى (الموشور)، والألوان الناتجة عن انكسار حزمة من الضوء متدرجة ومتداخلة الواحدة في الأخرى, وتدعى هذه الحزمة (الطيف).
وقوس قزح ما هو إلا طيف كبير محدّب تكوَّن من تكسُّر الضوء الذي قد مرَّ خلال قطرات المطر التي تعمل كمواشير.ولا يرى قوس قزح إلا أثناء زخات المطر, وبزوغ الشمس في نفس الوقت ، وينبغي أن تكون أنت في الوسط , والشمس خلفك والمطر أمامك و إلا فانك لا تستطيع رؤية قوس قزح.



فالشمس ينبغي أن تلمع فوق كتفيك باتجاه قطرات المطر التي تكسر الضوء إلى حزمات الطيف , وهكذا فإن الشمس وعيناك ومركز قوس قزح جميعها يجب أن تكون على خط مستقيم. فإذا كانت الشمس عالية في السماء ، فمن المستحيل عمل مثل هذا الخط المستقيم وهذا هو السبب الذي ترى فيه أقواس قزح إما في الصباح الباكر, أو في وقت متأخر عصراً


يعني يالبيانو إما شوفت القوس العصر متأخر او الصبح بكري صح ولالا؟

شكرا على المنظر الرائع

on the edge said...

Hello ????????? Is anybody home ???? Miss you ! Need more rainbows Libyano !

singamaraja said...

Singamaraja reading your blog

Unknown said...

Hello Libyano,
I'd like to be in contact with you about something, can you provide me with your email address please?

Anonymous said...

I apologise, but it not absolutely that is necessary for me. There are other variants?

ENAS said...

انت موهوب وقداش حساس يا أخ حامد الله يحفظك هل يمكن نبقي أصدقاء أنا قريت مقالاتك ماشاء الله ياريت تخدم في التلفزون والله تنفع تكون مديع نعرف حد في الإذاعة لو عندك رغبه رد عليا حرام تندفن المواهب مستنية ردك ياعزيزي

on the edge said...

Hey ... Eid Mubarak !!!

david santos said...

Really great "Rainbow"!
have a GoodYear 2011!